Monday, March 30, 2009

Women & Beauty

28 March 2008
Nanab join class grooming dgn Dara. Com kat UTM..hohoh
best gak lah..ada cr2 pakai tudung, penjagaan muka & make up class wit Bong
Ni gmbr Nanab + Kak Arizon (P.Editor Dara)
Sporting n sempoi orgnye
tak bnyk gmbr sgt coz nanab tekun m'dengar
dlm class tu..hahah

FAKTA: Makanan yang membantu membakar lemak

1) Bawang putih: mengandungi antibakteria yang membantu mengurangkan kolestrol dan lemak yang tidak sihat.
Minyak atau jus bawang putih mempunyai kualiti sama untuk membantu mengurangkan lemak.
Bahan berkenaan juga berfungsi membersihkan badan dari dalam.
2) Epal: mengandungi bahan kimia dipanggil ‘pectin’ yang juga boleh didapati dalam buah beri dan buahan segar lain.



3) Kacang soya: mengandungi lecitin yang mampu menghalang pembentukan lemak.


4) Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon: mengandungi vitamin C serta dikenali sebagai asid ascorbik yang berfungsi untuk membakar lemak dan menghalang pembentukan lemak.


5) Asparagus: mengandungi kimia ‘asparagin’. Ia sejenis ‘alkaloid’ yang membantu kitaran dan mempertingkatkan fungsi buah pinggang.

6) Tauge: sayuran yang mengandungi banyak khasiatnya terutama vitamin C dan kaya dengan protein yang membantu mempertingkatkan sistem metabolisme.
7) Lobak merah: mengandungi karotina iaitu sejenis vitamin A yang mana membantu membersihkan sistem penghadaman dalam badan dan membuang sisa lemak dengan cepat. 8) Seleri: mengandungi kalsium dan mempunyai tahap magnesium tinggi.


9) Timun: mengandungi sulfur dan silikon. Juga untuk kebaikan buah pinggang untuk membersihkan asid urik.


10) Tomato: tinggi vitamin C dan asid citricmalic-oxalic yang mana ia mempercepatkan proses metabolik. Untuk kebaikan buah pinggang juga, asid berkenaan membantu seseorang membuang air berlebihan

11) Oat: membantu membersihkan organ dalam badan kerana mengandungi sulfur dan iodin. Ia juga membantu membersihkan membran dalam perut dan intestin.



12) Kobis: makanan terbaik yang membantu mengurangkan lemak.


13) Teh hijau: mengandungi kafein yang boleh mengurangkan tahap ‘plasma triglycerides’ dan membakar lemak.

4) Bawang merah: mengandungi mineral seperti minyak dan sulfur yang membantu untuk memecahkan lemak dan meningkatkan metabolisme badan.

Monday, March 23, 2009

Day Out ^_^

Day out Wit B b4 wnt to KL
for project presentation ^_-
stay at Sunway Resort
Hav our lunch at Uncle Kenny..act tak le palo sgt pon
juz my treat plak dis time.
nanab nak g usha new Shoes..
hahha x de alasan yg boleh diterima B
melain kan offer dia mkn best2
hahah
at last nanab x beli pape pon utk diri sendiri
huhu
juz bought 2 dresses for my 2 lil princess at home
"at Uncle Kenny House"
In the fitting room??

Luv dis pUffy Blazer..but did no where i should wear it if i bought its


My outfit for outing
Black Skinny: My cousin ^_-
Dark Purple Puffy Sleeve : JJ Taman U
Black VEst: erm..cant remember
Black Shawl: Makkah (my Tok bought it)
Black n White Heel(if u can see it): Subang, the Mines i think..
Jeans Handbag:WH blogspot
Silver Bangle: FOS, JJ Bukit Indah
Watch: Titus, JJ Tmn U


Thursday, March 5, 2009

OLd HoBbies..& i miss it.=(

hahah dis was my hobbies b4.
enjoy n luv to try clothes & took pics..hehe
dis was my hobbies when i was undergrad student.
the best fitting room was JJ^_^
but seen i futher my study..
there was no more time to waste trying all
clothes that i wont buy..haha
& plus there wasnt B with me..
nobody want to accompony me n waste their time
waiting for me outsite the fitting room.
my Hubby do b4..huhu
he really bz with his 'precasting work' (term of ready made concreate in civil eng)
hahah
juz wanna post all those old pic
while writing my report.
erm..how can i write both report at the same time..
hahah wasting my time again..n again..
i hav 2nd assesment next week..
hhuhu
a hav to prepare well..
my supervisor will be there to watch me..
hahha
babe.
wish me luck okey ^_-
bohemian style??
simple & comfy at the same time

luv this blouse..but i didnt buy it..haha




this blouse shape my body really well..ahaks..(perasan slim ^_*)

site view bleh la..hahha

Monday, March 2, 2009

Song in my heart

luv dis song really much.