Friday, October 28, 2011

DIY: Hand Bouquet (Mine)


I love beads & Crystal, so I decided to make my own hand bouquet. I prepared dis hand bouquet for my solemnisation . For both wedding reception my 'mak andam@wedding planner' gave me fresh flowers. I want hand bouquet that may last forever (if no one ruined it..hehe). At first, I want to have classic hand bouquet, a Brooch Hand Bouquet. But it hard for me to find so many brooch and it relatively more expensive. At last I plan to have a bead Hand Bouquet. It cost be more than RM 100 coz I cant estimate quantity of bead that I may need. I start to buy a few bead for trial. Then, I bought it for few bulk. This is the step I manage to capture while I tried so hard to complete my Solemnisation Hand Bouquet.


Wednesday, October 19, 2011

Sebuah Kehilangan

Assallamualaikum,

Terdetik nak buat entry yang agak emo lepas tengok Soffiya di Tonton tadi. Agak terkesan di hati bila tengok Soffiya keguguran dalam tandas. Huhu..betapa sakitnya pada saat tu. Bila terkenangkan saat diri sendiri menghadapi keadaan itu, rasa terkilan pon ada. Aku redha. Suami juga redha. belum rezeki kami untuk menimang cahaya mata. Saat kesakitan datang, aku masih tak sedar sedang kehilangan sesuatu yang berharga. Rasa sakit disimpan ketepi, yang penting selamat sampai ke JB untuk sambut Lebaran Pertama bersama suami tercinta. Tuhan Maha Kaya. Aku tak menjangka kegembiraan itu hanya sekejap singgah dilubuk hati kami. Aku juga tidak menjangka langsung, hati aku sangat terkilan & sedih. Walaupon 'Dia' hanya singgah seketika di rahim aku. Kehilangannya sangat berbekas. Selepas kehilangan Arwah Mak yang Tercinta, lebih 5 tahun aku berpura-pura Mak masih bersama kami. Tidak pernah sekali aku sebut panggilan Arwah bila bercerita mengenai Mak. Kebanyakkan rakan-rakan yang tidak tahu akan menganggap Mak masih ada di dunia nyata. Alhamdulillah...kehilangan pertama mengajar aku betapa besarnya kuasa Tuhan...Walaupon masih bersedih dengan kehilangan suatu yang amat dinanti..Aku harus tabah mengharungi..
Ya Allah..Kuatkanlah hati aku..kuatkanlah hati kami..Kau permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Sunday, October 16, 2011

Weight Loss Challenge

I want a body like her.. I adore her so much since I saw her in Dark Angle. Here it is, the most sexiest  body eva. Jessica Alba. But I hav to be realistic. My body type is pear. So I hav to set a realistic goal. I want to loss 10 kg. It's for my health and I want to look great in skinny jeans.







So...my new inspiration for weight loss challenge goes to.....








Taaaarrrrrraaaaaa!!!!!!








Jennifer Lopez!! I adore her confident when she face others. She not ashamed with her body type. I want to be like her. Have a fit and healthy body. Be confident and live happily.

Sweetheart

Click this 2 pic ^_-


DIY: Hand Bouquet

My inspiration


Monday, October 10, 2011

Huh

I had problem to upload pic tonite.huhu help!!!!

Thursday, September 8, 2011

The RED

New Wishlist.^_^


Sunday, August 21, 2011

Kehangatan Lebaran



Kehangatan  Syawal makin terasa. Semakin ramai membanjiri pusat membeli-belah untuk membeli kelengkapan Hari Lebaran. Surau-surau dan masjid-masjid juga semakin susut ahli jemaah yang mengerjakan solat Sunat Tarawih. Memang sudah menjadi normal masyarakat Malaysia untuk membeli-belah di saat akhir dengan harapan akan dapat 'harga lelong'. Didalam kekalutan meredah banjiran manusia di bazar Raya, ramai yang alpa kesempatan yang Allah kurniakan untuk kita sama-sama merebut promosi 10 malam terakhir Ramadhan iaitu pelepasan azab neraka yang dijanjikan oleh Allah di penghujung Ramadan.

Firman Allah SWT: Maksudnya:
” Sesungguhnya kami Telah menurunkannya (Al Quran) pada malam kemuliaan, Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan “. (al-Qadr: 1-3)

Malam al-Qadr sengaja dirahsiakan oleh Allah Taala sebagai satu ujian kepada umat Islam di dalam mencari rahmat dan kasih-Nya. Bagi mereka yang benar-benar beriman keghairahan mencari reda Allah menjadikan mereka begitu teruja meningkatkan pencarian ganjaran berlipatganda yang dijanjikan oleh Allah SWT.

 Antara amalan yang boleh dilakukan bagi menghidupkan sepuluh hari terakhir Ramadan ialah :
  • Menghidupkan malam dengan solat malam seperti tahajud, hajat, taubat dan juga berzikir kepada Allah.
  • Digalakkan juga supaya mengejutkan ahli keluarga supaya bersama-sama menghidupkan malam dengan amal ibadah.
  • Ibu bapa wajar mengajak anak-anak yang sudah dewasa khususnya bersama berqiamullail dan jangan biarkan mereka lena.
  • Bagi suami isteri pula 10 malam terakhir tidak digalakkan untuk bersama kerana Nabi SAW diberitakan bahawa baginda mengemaskan ikat kainnya yakni tidak bersama dengan isteri kerana disibukkan dengan amal ibadah.
  • Amalan beriktikaf juga wajar diteruskan di penghujung Ramadan ini iaitu dengan memperbanyakkan duduk di masjid untuk beribadat kepada Allah. Kata Imam Az-Zuhri: Maksudnya: “Suatu yang pelik bagi kaum muslimin mereka meninggalkan amalan iktikaf sedangkan Nabi SAW tidak pernah meninggalkannya semenjak baginda tiba di Madinah (hijrah) hingga ia meninggal dunia”.
Dengan demikian, marilah kita sama-sama bermuhasabah diri, dan mempertingkatkan amal ibadah mudah-mudahan kita dipermudahkan oleh Allah SWT untuk melakukan amalan-amalan khususnya 10 malam terakhir ramadhan ini agar kita menjadi hamba Allah SWT yang bertuah di dunia dan di akhirat.

Sunday, August 14, 2011

 I'm in love.

Monday, August 8, 2011

DIY Fabric Flower Ribbon Part 2 (mine)

Mine ^_^



Thursday, August 4, 2011

DIY Fabric Flower Ribbon


DIY Ribbon. I found this cute ribbon from this Link. Really cute & easy to DO It Yourself. I decided to make one for my 'Hantaran' to the Groom. Here is the step I capture from the Link. I'll show mine later okay.



The bigger the ribbon, the bigger flower U will get. Good luck!!

Sunday, July 31, 2011

Salam Ramdhan 1432

Thursday, July 28, 2011

New Header

Already bored with my old header. So I want to change it with the new one. I love dis photo so much. My frez Amir Rizal took it on my Post Wedding Photo shot at JB. ^_^ I love his photography  skill. If u want to see his photo just click this link  Rizal Ridzuan (Flickr) or http://rcstewdeolab.blogspot.com// .

This was my header before(2nd). I just pick up the photo from google. My 1st header was gone after I change my layout. I also cant remember what was my 1st real header.



I'm going to change that header with dis header.hehe  Its kind of cute rite. ^_^


Wednesday, July 27, 2011

JB Reception


Wait for the detail update ^_-

Sunday, July 24, 2011

Our Day ^_^

Thursday, June 23, 2011

The Smile

Alhamdulillah..

Tuesday, March 29, 2011

30 Min Photoshot


Saya suke ^_^
Cantek x gmbar nih?? Opis mate saya bertungkus lumus tolong amik gmbr nih...tolong makeup kan..tolong pinjamkan camera..tolong snapkan pic..tolong editkan pic.sgt lah terharu semua org bersusah payah tolong jayakan photoshot nih. xoxo